درمان ریشه

عصب‌کشی یا درمان کانال ریشه دندان (Root Canal Treatment) عبارت است از یک فرآیند درمانی در دندانپزشکی که در نهایت منجر به درمان عصب دندان می‌شود و درد ناشی از اختلالات موجود در ریشه دندان را برطرف می‌سازد. بدین ترتیب، پالپ ملتهب و عفونی شدۀ ریشه دندان از آن جدا شده و درد شدید دندان تسکین پیدا می‌کند.

درمان ریشه

چرا کلینیک پدیدار

مشاوره رایگان خدمات دندانپزشکی غرب تهران

ابتدا توسط متخصصین پدیدار، معاینه و از سلامت دندان های خود آگاه شوید

پرداخت اقساطی درمان دندان

پرداخت اقساطی

با آسودگی خاطر فرآیند درمان خود را آغاز کنید

خدمات مراقبتی دندانپزشکی

خدمات مراقبتی پس از درمان

پس از پایان فرآیند درمان با شما در تماس خواهیم ماند.

ضمانت خدمات دندانپزشکی در غرب تهران

ضمانت

ضمانت نامه کتبی پدیدار، خیالتان را سلامت درمان مطمئن می‌کند.

مراحل عصب کُشی

1. بررسی دندان (به وسیلۀ رادیوگرافی، دوربین تشخیص پوسیدگی، پالپ تستر و …)
  2. راه‌یابی به عصب دندان معیوب (بی‌حسی، برداشتن مینای دندان با فرز و توربین)
  3. دست‌یابی به مدخل کانال دندان (یافتن کانال مربوط به عصب مورد نظر)
  4. شکل‌دهی به کانال و پاک‌سازی آن (به وسیلۀ فابل‌های نازک تا ضخیم و بیرون کشیدن باکتری و بافت‌های مُرده از کانال)
  5. پر کردن ریشه دندان
  6. پست دندان (قرار گرفتن یک میلۀ تقویت کننده در داخل کانال برای جلوگیری از شکستن دندان)
  7. کامپوزیت و پُر کردن تاج دندان (پر کردن دندان با اسید فسفریک 35% و تثبیت آن با نور آبی و سپس اجرای کامپوزیت نانو به صورت لایه به لایه)
  8. استقرار روکش بر روی دندان عصب کشی شده (روکش سرامیک – روی – زیرکونیا یا روکش تمام زیرکونیا برای روکش کردن دندان‌هایی که ساختار شکننده دارند و بافت آن‌ها خرابی زیادی داشته باشد)

روش های درمان ریشه

جراحی اپیکواکتومی

این روش در صورتی توصیه می‌‌شود که عصب‌ کشی با روش‌های غیرجراحی به نتیجه مورد نظر نرسد و عفونت در استخوان آلوئولار فک گستره شده باشد. در این روش، پس از بی‌حسی موضعی، نوک ریشه دندان برداشته و از مواد پُرکننده برای محافظت و پر کردن کانال استفاده می‌شود.

جراحی اپیکواکتومی
پالپوتومی و پالپوکتومی

پالپوتومی و پالپکتومی

این دو روش معمولاً برای عصب‌کشی کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

• در روش پالپوتومی، پالپ دندان شیری از داخل اتاق پالپ حذف می‌شود. این روش به غیر از درمان بافت‌های عصبی آسیب ‌دیده و عفونی، امکان رشد طبیعی ریشه دندان را هم دارد.
  • در روش پالپکتومی، پس از خارج شدن پالپ از داخل دندان شیری، در کانال از مواد پرکننده استفاده می‌شود‌. این روش، مشکلاتی از جمله پوسیدگی یا عفونت دندان‌های کودک را نیز درمان می‌کند.
پالپوتومی و پالپوکتومی

درمان بدون جراحی کانال ریشه

یک روش مرسوم برای حذف بافت عصبی داخل دندان است؛ که در آن، زمانی که دندان به پوسیدگی عمیق مبتلا شده و با پر کردن هم نتوان آن را ترمیم کرد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر عفونت به عصب‌ها رسیده باشد، سایر روش‌ها برای از بین بردن عفونت با مشکل مواجه خواهند شد.

درمان بدون جراحی کانال ریشه

علاوه بر روش های مرسوم فوق، برای درمان ریشه دندان روش های مدرن تری نیز وجود دارد، مانند اوزون درمانی ، پاکسازی عمیق و سرپوش گذاشتن مستقیم پالپ. دندانپزشک معالج با بررسی بافت آسیب دیده دندان و ریشه، متناسب با وضعیت دندان، روش درمانی مورد نیاز را انتخاب می‌کند.

ضمانت درمان کامل ریشه دندان شما در کلینیک پدیدار

ضمانت درمان ریشه

یکی از دغدغه های مراجعین برای عصب کشی، درمان ریشه در یک جلسه است. در بسیاری از موارد به دلیل عدم عصب کشی تخصصی، فرد تحت درمان پس از طی مدت زمانی در ناحیه درمان شده، احساس درد می‌کند. این اتفاق به دلیل عدم عصب کشی کامل در نوبت اول درمان است.  نتیجه عدم درمان قطعی ریشه برای فرد، هزینه مجدد مالی و زمانی در کنار تجربه درد مجدد دندان است.

متخصصین کلینیک دندانپزشکی پدیدار با بررسی دقیق کانال های ریشه دندان آسیب دیده، این ضمانت را برای مراجعین محترم به وجود می‌آورند که نیاز به درمان ریشه مجدد نداشته باشند.

ضمانت درمان کامل ریشه دندان

تعرفه درمان ریشه

• قیمت درمان ریشه دندان های ۱ تا ۵ از ۱.۷۰۰.۰۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود.
  • قیمت درمان ریشه دندان های ۶ و ۷ از ۲.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود.
  • قیمت درمان ریشه دندان های عقل از ۴.۵۰۰.۰۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود.
  • قیمت درمان مجدد ریشه از ۴.۵۰۰.۰۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود.

هزینه درمان ریشه خود را با خیال راحت اقساطی پرداخت کن

پرداخت اقساطی هزینه درمان ریشه

در کلینیک پدیدار این امکان برای مراجعین محترم وجود دارد که هزینه خدمات درمانی و زیبایی دندان خانواده خود را به صورت اقساطی، بدون نگرانی پرداخت کنند.

شما می‌توانید پس از ویزیت و طی مراحل پیش درمان، هزینه تمامی خدمات دریافتی را بصورت اقساطی در بازه های زمانی زیر ، پرداخت کنید.

• 4 ماهه تا سقف 30 میلیون تومان
  • 6 ماهه تا سقف 60 میلیون تومان
  • 9 ماهه تا سقف 100 میلیون تومان
  • 12 ماهه تا سقف 200 میلیون تومان
  • 18 ماهه تا سقف 300 میلیون تومان
  • 24 ماهه برای بیش از 300 میلیون تومان
پرداخت اقساطی هزینه درمان ریشه

آدرس کلینیک پدیدار

چناچه امکان برقراری تماس برایتان مقدور نیست، با پر کردن فرم زیر، در اولین فرصت، مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.

سوالات متدوال

عصب کشی معمولاً در یک جلسه انجام می‌شود. ولی در برخی مواقع که عفونت دندان بیش از حد باشد، عصب کشی در دو جلسه انجام می‌شود.

این احتمال وجود دارد. در این صورت باید اقدام به عصب کشی دوباره دندان شود.

درد و ناراحتی پس از عصب کشی، بین 7 تا 10 روز طبیعی است و نیازی به پیگیری ندارد.

زمانی که دچار دندان درد، عفونت و آبسه دندانی می‌شوید، بهترین روش برای درمان این نوع دندان، عصب کشی آن‌ها است.

عصب کشی به دلیل تغییری که در بافت دندان ایجاد می‌کند، با درد و ناراحتی همراه است. در این صورت پزشک از مسکن‌های مناسب استفاده می‌کند و رعایت اصول بهداشت دهان و دندان باید با جدیت صورت پذیرد.

نخست متخصص با بی‌حسی موضعی آغاز می‌کند. اما پس از عصب کشی، به دلیل بروز تغییرات در بافت دندان فرد، امکان درد وجود دارد. برای تسکین این درد، پزشک از مسکن‌های مناسب استفاده می‌کند. البته این درد همچنان یک تا سه روز ادامه پیدا می‌کند که کاملاً طبیعی است.

اگر دندان خراب شده باشد و یا نیاز به عصب کشی پیدا کند، پس از آن تنها روشی که می‌توانید در پیش بگیرید، کشیدن دندان است. در عین حال، بهترین روش برای حفظ دندان طبیعی و جلوگیری از جابجا شدن دندان‌ها، تغییر وضعیت ساختاری استخوان فک و از دست دادن زیبایی ظاهری، روش عصب کشی است. چرا که در این روش، دندان ترمیم می شود؛ به طوری که با دندان‌ سالم قبلی قابل تشخیص و تمایز نیست.