جراحی دندان و لثه

جراحی دندان به هر عمل جراحی گفته می‌شود که بر روی دندان‌ها، لثه یا استخوان‌های فک انجام می‌شود. جراحی دندان یکی از رایج‌ترین خدمات دندانپزشکی است که شامل فرایندهایی می‌شود که در نهایت، بسیاری از مشکلات مربوط به دندان و فک را برطرف می‌سازد. عمل جراحی دندان می‌تواند بر روی هر یک از دندان‌ها انجام شود؛ ولی یکی از مهم‌ترین انواع جراحی‌های دندان، جراحی دندان عقل نهفته است که اگر به درستی تشخیص داده نشود و در زمان مناسب خود انجام نگیرد، می‌تواند سرمنشأ بسیاری از مشکلات آتی باشد. 

جراحی دندان و لثه

چرا کلینیک پدیدار

مشاوره رایگان خدمات دندانپزشکی غرب تهران

مشاوره رایگان

ابتدا توسط متخصصین پدیدار، معاینه و از سلامت دندان های خود آگاه شوید

پرداخت اقساطی درمان دندان

پرداخت اقساطی

با آسودگی خاطر فرآیند درمان خود را آغاز کنید

خدمات مراقبتی دندانپزشکی

خدمات مراقبتی پس از درمان

پس از پایان فرآیند درمان با شما در تماس خواهیم ماند.

ضمانت خدمات دندانپزشکی در غرب تهران

ضمانت

ضمانت نامه کتبی پدیدار، خیالتان را سلامت درمان مطمئن می‌کند.

جراحی دندان

معمولاً جراحی دندان یک عمل جراحی بسیار ساده و در عین حال تخصصی محسوب می‌شود؛ که در یک بازه زمانی ۱۵ تا ۵۰ دقیقه‌ای و به صورت سرپایی انجام می‌شود. شاید بتوان جراحی دندان عقل نهفته را پیچیده‌ترین نوع جراحی دندان به حساب آورد، که این نوع عمل جراحی نیز در نوع خود یک عمل کاملاً پیش پا افتاده و قابل کنترل از سوی پزشک و بدون تبعات منفی به حساب می‌آید.

گاهی اوقات دندان عقل در زیر بافت لثه به طور پنهانی رشد می‌کند و در داخل استخوان فک گیر می‌کند. اگر این دندان در همین شکل نهفته خود رشد کند، می‌تواند بر اثر عواملی همچون مشکلات رشد، عوامل ژنتیکی، کوچک بودن استخوان فک و …، در فرایند قد کشیدن و بیرون آمدن از لثه باعث بروز مشکلات زیادی برای دندان‌های دیگر شود. اگر دندانپزشک تشخیص دهد که دندان عقل مستعد ایجاد مزاحمت برای رشد دندان‌های دیگر ‌خواهد بود، اقدام به کشیدن دندان عقل پنهان خواهد کرد. 

جراحی لثه

زمانی که فرد با هدف درمان درد دندان یا بیماری‌های دیگر لثه به دندانپزشک مراجعه می‌کند، دندانپزشک پیش از هرگونه اقدام تشخیصی و درمانی، پس از بررسی چشمی، به تصویربرداری اشعه ایکس روی می‌آورد تا یک ارزیابی دقیق از وضعیت دندان، لثه‌ها و استخوان زیرین آنها داشته باشد. یکی از نخستین اقداماتی که پزشک انجام می‌دهد، جرم‌گیری و روت پلنینگ است که به‌طورکلی با هدف از بین بردن کامل عفونت از سطح ریشه دندان انجام می‌شود. پس از آن، دندانپزشک لثه را با بخیه‌های ریز بخیه می‌زند تا به مدت ۵ تا ۱۰ روز بر روی دندان‌ها ثابت باقی بماند. 

بعد از انجام جراحی لثه نیز از یک مایع ضد میکروب برای از بین بردن آلودگی‌های باکتریایی باقی‌مانده در لابلای دندان‌ها استفاده می‌کند تا از احیای دوباره عفونت و رشد باکتری‌ها در سطح و ناحیه بین دندان‌ها جلوگیری به عمل آورد. 

ضمانت جراحی دندان و لثه بی نقص دندان شما در کلینیک پدیدار

حضور متخصص پریودنتیست (جراح لثه) و جراح دندان در کلینیک دندانپزشکی پدیدار، برای مراجعینی که تکمیل فرآیند درمان آن ها نیازمند جراحی است، یک قوت قلب است که خاطر مراجعین محترم را از سلامت درمان تضمین می‌کند.

قبل از آغاز فرآیند درمان توسط دندانپزشکان متخصص ما، ضمانت های اطمینان بخش به مراجعین محترم تقدیم می‌شود.

ضمانت جراحی دندان و لثه

تعرفه جراحی دندان و لثه

  • قیمت کشیدن دندان از ۱.۲۰۰.۰۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود.
  • قیمت پیوند استخوان از ۳.۵۰۰.۰۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود.
  • قیمت سینوس لیفت از ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود.
  • قیمت پیوند لثه از ۵.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود.
1403

هزینه جراحی دندان خود را با خیال راحت اقساطی پرداخت کن

جراحی دندان و لثه اقساطی

شما می‌توانید پس از ویزیت و طی مراحل پیش درمان، هزینه تمامی خدمات دریافتی را بصورت اقساطی در بازه های زمانی زیر ، پرداخت کنید

  • 4 ماهه تا سقف 30 میلیون تومان
  • 6 ماهه تا سقف 60 میلیون تومان
  • 9 ماهه تا سقف 100 میلیون تومان
  • 12 ماهه تا سقف 200 میلیون تومان
  • 18 ماهه تا سقف 300 میلیون تومان
  • 24 ماهه برای بیش از 300 میلیون تومان
جراحی دندان و لثه اقساطی

آدرس کلینیک پدیدار

چناچه امکان برقراری تماس برایتان مقدور نیست، با پر کردن فرم زیر، در اولین فرصت، مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.

سوالات متدوال

مدت زمان ریکاوری پس از جراحی دندان عقل، اگرچه در همه افراد به یک میزان نیست، ولی معمولاً ۳ تا ۴ روز نیاز به بهبودی کامل است. اگر دندان عقل شما از نوع نهفته یا در یک زاویه نامناسبی باشد، این دوره نقاهت می‌تواند تا یک هفته نیز افزایش پیدا کند؛ ولی زخم‌های آن تا ماه‌ها بهبود پیدا نمی‌کنند. 

معمولاً جراحی کشیدن دندان عقل حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.

برخلاف تصور، کشیدن دندان عقل از درد زیادی برخوردار نیست؛ زیرا بیمار مورد ‌بی‌حسی موضعی قرار می‌گیرد. درد اصلی حدود ۵ تا ۶ ساعت پس از جراحی ظاهر می‌شود و ممکن است تا چند روز ادامه پیدا کند. به همین دلیل پزشک برای بیمار از مسکن‌های مناسب استفاده می‌کند. 

به طور معمول، حدود ۲۴ ساعت اول نیاز به استراحت خواهید داشت؛ ولی پس از آن به فعالیت‌های روزمره خود برخواهید گشت. 

معمولاً رویش دندان عقل از ۱۵ سالگی آغاز می‌شود و تا ۲۵ سالگی ادامه پیدا می‌کند. در برخی مواقع نیز ممکن است در سنین بالاتر هم شاهد رشد دندان عقل باشیم. 

یک نمونه از دندان‌های عقل به گونه‌ای رشد می‌کنند که از لثه بیرون نمی‌آیند و قابل مشاهده نیستند. به همین دلیل به آنها دندان عقل نهفته گفته می‌شود. 

هرگونه قرمز شدن و تورم در محل کشیدن دندان عقل تا ۴۸ ساعت طبیعی است و ممکن است کمی خونریزی نیز داشته باشد. اما به‌طورکلی، در صورت تداوم این علائم باید دوباره به پزشک مراجعه کنید تا از پیشرفت عفونت در محل خالی دندان عقل جلوگیری به عمل آورد:

  • خونریزی بیشتر از ۲۴ ساعت
  • بوی بد دهان
  • مشاهده ترشح در داخل یا اطراف محل مورد نظر
  • ادامه تورم لثه‌ها پس از ۲۴ ساعت از زمان عمل