ایمپلنت کره ای

ایمپلنت کره ای

آنچه می‌خوانید! ...

ایمپلنت کره ای چگونه است؟ انواع ایمپلنت کره ای چیست؟ ایمپلنت آلمانی بهتر است یا کره ای؟  در این مطلب قصد بررسی تمامی ویژگی های ایمپلنت از نوع کره ای را داریم. برای دریافت اطلاعات در این زمینه تا بخش پایانی همراه ما بمانید.

کاشت ایمپلنت یکی از روش های کاشت دندان است که این روز ها استقبال خوبی از سوی پزشکان و متقاضیان نسبت به آن صورت گرفته است. ایمپلنت متشکل از سه بخش مختلف از جمله: روکش، پایه و اباتمنت است که این بخش ها در داخل دهان قرار می گیرند و جایگزین دندان طبیعی می شوند. در این خصوص ابتدا باید پایه ایمپلنت در استخوان فک و به جای ریشه دندان از دست رفته قرار گیرد و سپس روکش ایمپلنت به کمک اباتمنت بر روی پایه نصب شود.

در دنیا ایمپلنت توسط کشور های مختلف و با برندهای گوناگون تولید می شود که کشور کره نیز یکی از تولید کنندگان قطعات و اجزای ایمپلنت است. شرایط و ویژگی های ایمپلنت کره ای از قبیل: برند، وضعیت روکش، مزایا، معایب، طول عمر، هزینه و … با ایمپلنت های تولید شده توسط کشورهای دیگر متفاوت است. از آنجایی که ایمپلنت ساخت کره در کشور ما محبوبیت زیادی دارد و به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. برای شناخت بیشتر این نوع ایمپلنت به بررسی بخش های بعد بپردازید.

ایمپلنت کره ای

ایمپلنت دندان کره ای به صورت کلی به ایمپلنت تولید شده توسط کشور کره گفته می شود که از آن برای کاشت دندان استفاده می شود. ایمپلنت هایی که در جهان تولید می شوند جایگاه و رتبه بندی خاصی دارند که در این میان ایمپلنت های کره در رتبه سوم جهانی قرار می گیرند و پس از ایمپلنت های آمریکایی و اروپایی به عنوان بهترین ایمپلنت شناخته می شوند.

ایمپلنت های کره ای در ایران به راحتی در دسترس مردم عزیز هستند و کسانی که مایل به استفاده از ایمپلنت های تولید شده توسط این کشور باشند به راحتی و با هزینه مناسب می توانند آن را با برندهای گوناگون مورد استفاده قرار دهند.

انواع ایمپلنت کره ای

کشور کره همچون سایر کشورهایی که در زمینه ایمپلنت فعالیت دارند توسط شرکت های گوناگونی به طراحی و تولید قطعات و اجزای ایمپلنت می پردازد که به همین دلیل این محصول را با برندهای گوناگونی راهی بازار جهانی می کند. از این رو انواع ایمپلنت دندان و بهترین انواع آن را میتوان از قبیل زیر معرفی کرد:

ایمپلنت  دنتیس

دنتیس یکی از بهترین شرکت های تولید کننده ایمپلنت در کره است که فعالیت این شرکت از سال 2005 آغاز شده است و از آن زمان تا کنون استقبال خوبی از محصولات آن صورت گرفته است.  لازم به توضیح است که ایمپلنت با برند دنتیس از کیفیت بسیار بالا برخوردار است و از سوی دیگر با قیمت بسیار مناسب عرضه می شود که همین موضوع را میتوان علت محبوبیت آن در جهان مد نظر قرار داد.

ایمپلنت  اوستم

ایمپلنت دندان کره ای اوستم از انواع بسیار با کیفیت و مناسب ایمپلنت هستند که استفاده از آنها برای کسانی که استخوان های ضعیف دارند بسیار مناسب است. ایمپلنت اوستم از بدنه هیدروفیلیک برخوردار است و استحکام بسیار بالایی دارد؛ علاوه بر آن این نوع ایمپلنت به سرعت با استخوان فک جوش می خورد و از پروتز های بزرگ به راحتی  پشتیبانی می کند. لازم به توضیح است که ایمپلنت اوستم از قدرت تحمل فشار بسیار بالایی برخوردار است و با شرایط بسیار مناسب می توان به آن در کشور دسترسی داشت.

ایمپلنت  دیو

ایمپلنت دیو به عنوان یکی از رقبای برند اوستم شناخته می شود که رقابت بین این دو برند تنگاتنگ است. برند دیو از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است و در کشور ما توسط نمایندگی های مجاز در دسترس هموطنان عزیز قرار می گیرد. با این وجود کسانی که قصد استفاده از این برند را داشته باشند به راحتی می توانند آن را تهیه کنند و مورد استفاده قرار دهند.

ایمپلنت مگاژن

ایمپلنت مگاژن یکی از معروف ترین برندهای کره ای است که تولید آن از سال 2002 آغاز شده است. این برند از تأییدیه fda برخوردار است و علاوه بر آن تأییدیه CE و IMED را نیز از آن خود کرده است. نمایندگی برند مگاژن در ایران تحت عنوان ” شرکت صبا تجارت مطمئن ” شناخته می شود و وارد کننده ایمپلنت های کره ای مگاژن به کشور است.

ایمپلنت بایوتم biotem

برند بایوتم از دیگر برندهای کره ای ایمپلنت است که فعالیت این شرکت از سال 2006 آغاز شد و پس از آن در سال 2008 کارخانه برند بایوتم احداث گردید. اقدامات صورت گرفته توسط این برند موجب شد تا در سال 2009 گواهی نامه CE به این برند اختصاص یابد. علاوه بر آن برند بایوتم از تأییدیه IMED و FDA نیز برخوردار است و به مدت 10 سال تاریخ انقضا دارد. با این وجود می توان آن را گزینه های مناسب برای ترمیم دندان در کشور ما در نظر گرفت.

ایمپلنت دندان cis

اگر به دنبال یک برند کره ای ایمپلنت هستید که از دوام و طول عمر بالایی برخوردار باشد برند CIS یک گزینه مناسب برای شما خواهد بود. برند CIS از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است و کیفیت آن بسیار مناسب است. از ایمپلنت با برند CIS معمولاً برای ترمیم دندان های طرح لبخند استفاده می شود و همچنین آن را برای ترمیم انواع دندان های فک بالا و پایین مورد استفاده قرار می دهند. لازم به توضیح است اگر تحت پوشش بیمه تکمیلی باشید نیز می توانید از این برند استفاده کنید و به کمک بیمه از هزینه های درمانی خود بکاهید.

ایمپلنت چاروم

ایمپلنت دندان کره ای چاروم نیز در گروه ایمپلنت های بسیار با کیفیت کره ای قرار می گیرد. این برند از پایه بسیار مستحکم و قوی برخوردار است و زمانی که در استخوان فک قرار می گیرد ثبات و استحکام کافی را برای روکش ایمپلنت به وجود می آورد. بنابراین با استفاده از این برند هیچ مشکلی در گفتار و یا غذا خوردن ایجاد نمی شود و افراد می توانند به صورت کاملاً عادی به زندگی روزمره خود بپردازند. ایمپلنت چاروم هیچ گونه محدودیت سنی ندارد و همه کسانی که دندان های خود را از دست داده باشند قادر به استفاده از این برند هستند.

ایمپلنت کره ای

روکش ایمپلنت کره ای

روکش ایمپلنت یکی از مهمترین بخش های تشکیل دهنده ایمپلنت است؛ زیرا زمانی که روکش ایمپلنت در داخل دهان قرار می گیرد سایر اجزای تشکیل دهنده آن دیده نمی شوند و فقط روکش ایمپلنت به چشم می خورد.

روکش ایمپلنت ظاهری شبیه به تاج دندان طبیعی دارد و تمامی عملیات صحبت کردن و خوردن غذا توسط آن انجام می شود؛ با این وجود کسب اطلاع از شرایط روکش ایمپلنت کره ای بسیار مهم است که در این خصوص باید بگوییم روکش های کره ای ایمپلنت از شرایط بسیار خوبی برخوردار هستند.

به عبارت دیگر روکش ایمپلنت دندان ظاهری کاملاً مشابه به دندان طبیعی دارد و با رنگ بندی های مختلف در بازار موجود است تا افرادی که قصد ترمیم دندان با ایمپلنت دندان کره ای را دارند بتوانند رنگ آن را مطابق با دندان های طبیعی خود انتخاب کنند و ظاهر و جلوه طبیعی تری داشته باشند.

از سوی دیگر باید اشاره داشته باشیم که روکش های کره ای ایمپلنت از ماندگاری و دوام خوبی برخوردار هستند و طول عمر زیادی دارند. البته کسانی که از این نوع ایمپلنت استفاده می کنند باید همچون دندان های طبیعی خود به مراقبت از آنها بپردازند تا دوام و ماندگاری روکش ایمپلنت افزایش یابد و دچار مشکل نشوند.

طول عمر ایمپلنت کره ای

از مهمترین مسائلی که در خصوص کاشت ایمپلنت دندان کره ای مورد توجه قرار می گیرد میزان ماندگاری و دوام آن است. در این خصوص باید گفت که ایمپلنت های کره ای از طول عمری در حدود 2 الی 15 سال برخوردار هستند که بر اساس میزان رسیدگی و مراقبت از آنها طول عمر این نوع ایمپلنت ها افزایش یا کاهش می یابد.

لازم به توضیح است که طول عمر ایمپلنت دندان کره ای در مقایسه با برندهای اروپایی و آمریکایی کمتر است. بنابراین اگر به دنبال کاشت ایمپلنت با طول عمر بیشتر از این مقدار باشید باید از برندهای اروپایی و آمریکایی استفاده کنید.

مزایا و معایب ایمپلنت کره ای

مزایا و معایب ایمپلنت آلمانی و کره ای موضوعی است که به میزان زیادی به آن توجه می شود. مهترین مزایا و معایب برندهای کره ای ایمپلنت را میتوان مواردی از قبیل زیر در نظر گرفت:

مزایا:

برخوردار بودن از قیمت مناسب

از مهمترین مزیت های ایمپلنت دندان کره ای، قیمت مناسب آن در کشور ما است که این موضوع باعث می شود تا متقاضیان ایمپلنت به راحتی بتوانند از کاشت دندان کره ای استفاده کنند. در حالی که برندهای اروپایی و آمریکایی به دلیل گران قیمت بودن قابل استفاده توسط همه مردم نیستند.

امکان پرداخت هزینه ایمپلنت کره ای با بیمه

یکی از دیگر مزیت های ایمپلنت از نوع کره ای آن است که برندهای کره ای توسط بیمه درمانی و تکمیلی تحت پوشش قرار می گیرند و هزینه آنها توسط بیمه به متقاضی پرداخت می شود. در نتیجه به این شکل متقاضیان میتوانند با سهولت بیشتر از برندهای کره ای استفاده کنند.

برخوردار بودن از دوام و ماندگاری بالا

ایمپلنت های کره ای با وجود آنکه قیمت بسیار مناسبی دارند اما از نظر دوام و ماندگاری نیز شرایط بسیار خوبی دارند و دوام و ماندگاری آنها بالا است. در نتیجه مردم می توانند با پرداخت هزینه مناسب از دوام و ماندگاری این نوع ایمپلنت نیز بهره مند شوند.

افزایش زیبایی طرح لبخند

کاشت ایمپلنت دندان کره ای در خصوص اصلاح طرح لبخند نیز استفاده می شود و ظاهر و جلوه زیبایی در صورت ایجاد می کند. بنابراین در کنار سایر مزیت های آن میتوان از زیبایی ایمپلنت با برند کره ای نیز بهره برد و موجب افزایش جذابیت چهره شد.

سهولت در دسترسی به برند های کره ای در کشور

برند های کره ای ایمپلنت در مقایسه با برندهای اروپایی و آمریکایی راحت تر در کشور ما قابل تهیه هستند و با محدودیت در استفاده از آنها رو به رو نخواهیم بود. به عبارت دیگر  برندهای کره ای ایمپلنت بیشتر از سایر برندهای ایمپلنت در کشور ما یافت می شوند.

معایب:

طول عمر کمتر از سایر برندها

با وجود آنکه ایمپلنت های کره ای طول عمر مناسبی دارند اما در مقایسه با برندهای دیگر یعنی برندهای اروپایی و آمریکایی طول عمر کمتری دارند و این موضوع را میتوان یکی از معایب ایمپلنت کره ای در نظر گرفت. زیرا برخی از برندهای اروپایی و آمریکایی به صورت مادام العمر قابل استفاده هستند اما ایمپلنت های کره ای عمر مفیدی دارند که بعد از آن نیاز به ترمیم پیدا می کنند.

کیفیت پایین تر از سایر برندها

کیفیت و میزان زیبایی و طبیعی بودن ایمپلنت های کره ای در مقایسه با برندهای اروپایی و آمریکایی پایین تر است و باید به این موضوع به عنوان یکی از معایب ایمپلنت اشاره داشته باشیم. به همین دلیل ایمپلنت کره در جایگاه سوم جهانی از نظر کیفیت و ماندگاری قرار می گیرند.

قیمت ایمپلنت کره ای

ایمپلنت کره ای بسیار مقرون به صرفه است و از قیمت مناسبی برخوردار است؛ اما فاکتور ها و مسائلی وجود دارند که موجب ایجاد نوسان در قیمت ایمپلنت کره ای می شوند. با این وجود میتوان فاکتورهای ذکر شده در زیر را به عنوان مسائل مؤثر در هزینه ایمپلنت  مد نظر قرار داد:

برند ایمپلنت

از مهمترین فاکتور ها و عوامل در قیمت ایمپلنت را باید برند آن در نظر گرفت. هر یک از برندهای ایمپلنت کره ای شرایط و ویژگی های مخصوص به خود را دارند. از این رو قیمت آنها نیز با هم متفاوت است و بر اساس نوع و برندی که شما عزیزان انتخاب می کنید هزینه های درمانی نیز برای شما متفاوت خواهد بود.

تعداد دندان هایی که نیاز به ترمیم دارند

از دیگر مسائل مؤثر در هزینه ایمپلنت، تعداد دندان هایی است که نیاز به ترمیم دارند. هزینه ایمپلنت به صورت هر یک واحد دندان محاسبه می شود و از این رو هر چه تعداد دندان هایی که متقاضیان قصد ترمیم آنها را دارند افزایش یابد، هزینه نیز بیشتر خواهد شد.

روش جراحی ایمپلنت

جراحی ایمپلنت که در خصوص قرار گرفتن پایه آن در فک انجام می شود با روش های ساده و دیجیتالی انجام می شود. در صورتی که متقاضیان از روش دیجیتالی برای جراحی استفاده کنند باید هزینه بیشتری در مقایسه با روش سنتی و معمولی بپردازند. زیرا تجهیزاتی که در روش دیجیتالی استفاده می شوند پیشرفته تر است و شرایط بهتری برای بیمار ایجاد می کند.

متخصص ایمپلنت

از دیگر فاکتورهای تأثیرگذار در قیمت ایمپلنت کره ای، متخصص ایمپلنت است. پزشکان و متخصصانی که در این زمینه فعالیت می کنند بر اساس میزان تجربه، مهارت، شهرت و اعتباری که در شهر دارند دستمزد متفاوتی دریافت می کنند که دستمزد آنها در محاسبه هزینه تأثیر گذار است.

بیمه خدمات درمانی

با توجه به آنکه بیمه خدمات درمانی ایمپلنت  را شامل می شود می توان استفاده از آن را برای کسانی که تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند از جمله مسائل مؤثر در هزینه ایمپلنت با برندهای کره ای در نظر گرفت.

ایمپلنت کره ای

تفاوت ایمپلنت کره ای با سایر برندها

ایمپلنت کره ای با ایمپلنت های اروپایی و آمریکایی متفاوت است و رقابت زیادی میان این برندهای ایمپلنت وجود دارد. به همین دلیل به بررسی تفاوت ایمپلنت کره ای با ایمپلنت های اروپایی و آمریکایی می پردازیم.

آلمانی

ایمپلنت کره در مقایسه با ایمپلنت های آلمانی از قیمت بسیار پایین تری برخوردار است و دسترسی به آن در کشور ما بسیار آسان تر از ایمپلنت آلمانی است. اما از سوی دیگر کیفیت و میزان دوام و ماندگاری ایمپلنت آلمانی بیشتر از برندهای کره ای است.

سوئیسی

سوئیس یکی از کشورهای بسیار حرفه ای در زمینه تولید اجزا و قطعات ایمپلنت است که شهرت بسیار زیادی در این زمینه دارد. ایمپلنت های سوئیسی در سراسر جهان بسیار مشهور هستند و به همین دلیل سطح آنها از ایمپلنت کره ای بسیار بالاتر است. از این رو قیمت ایمپلنت سوئیسی بسیار بیشتر از ایمپلنت با برند کره ای است و برای استفاده از آن باید هزینه بسیار زیادی پرداخت شود. علاوه بر آن ایمپلنت های سوئیسی در کشو ما در شرایط سخت تری نسبت به ایمپلنت کره در دسترس هستند.

آمریکایی

ایمپلنت دیجیتال آمریکایی جایگاه اول جهانی از نظر میزان کیفیت، دوام و ماندگاری و زیبایی را به خود اختصاص می دهد. بنابراین ایمپلنت های آمریکایی به عنوان گران قیمت ترین انواع ایمپلنت در جهان شناخته می شوند که به دلیل تحریم های موجود در کشور ما دسترسی به آنها بسیار سخت تر از ایمپلنت های کره ای است. علاوه بر آن قیمت ایملپنت آمریکایی با برندهای کره ای قابل مقایسه نیست زیرا ایمپلنت های کره ای بسیار ارزان تر هستند.

سوالات متداول

مراقبت های بعد از ایمپلنت کره ای چیست؟

تمامی اشخاصی که از ایمپلنت با برند کره ای استفاده می کنند باید بعد از آن مراقبت های لازم را رعایت کنند تا طول عمر ایمپلنت افزایش یابد و از زیبایی آن کاسته نشود. به همین دلیل مهم ترین مراقبت هایی که بعد از ایمپلنت باید رعایت شوند را از قبیل زیر در نظر می گیریم:

  • رعایت بهداشت دهان و دندان
  • استفاده مرتب از دهان شویه و مسواک
  • پرهیز از سیگار کشیدن
  • پرهیز از استعمال هر گونه دخانیات
  • پرهیز از خوردن بیش از حد خوراکی های رنگی
  • شستن دهان بعد از هر مرتبه استفاده از خوراکی های رنگی
  • پرهیز از عادات مخربی همچون دندان قروچه
  • جلوگیری از ضربه وارد شدن به دندان ها
  • پرهیز از شکاندن خوراکی های سخت با دندان
  • و…

ایمپلنت کره ای برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می خواهید بدانید که ایمپلنت با برند کره ای برای شما مناسب است یا نه باید کاندیدای مناسب برای استفاده از ایمپلنت را که به شرح زیر هستند بشناسید:

  • افرادی که مایل به صرف هزینه مقرون به صرفه برای ترمیم دندان هستند
  • کسانی که تعداد زیادی از دندان های خود را از دست داده اند
  • افرادی که قصد ترمیم و اصلاح طرح لبخند را دارند
  • کسانی که در سنین بالا و میانسالی قرار دارند
  • افرادی که قصد استفاده از پروتز های متحرک دندانی را ندارند
  • افرادی که تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند
  • و…

 

ایمپلنت کره ای بهتر است یا ایمپلنت ایرانی؟

برای عده زیادی از هموطنان عزیز ما این پرسش ایجاد می شود که برندهای ایرانی ایمپلنت بهتر هستند و یا برندهای کره ای؟ در این خصوص باید بگوییم که ایمپلنت های کره ای به میزان زیادی با برندهای اروپایی رقابت دارند و به همین دلیل در مقایسه با برندهای ایرانی گزینه بسیار مناسب تری برای ترمیم دندان هستند. در نتیجه استفاده از آنها در مقایسه با برندهای ایرانی بهتر و مناسب تر خواهد بود.

عوارض ایمپلنت کره ای چیست؟

به صورت کلی ایمپلنت به عنوان یک روش بدون عارضه برای ترمیم دندان شناخته می شود که هیچ مشکلی را برای افراد به وجود نمی آورد. اما چنانچه ایمپلنت از نوع کره ای را زیر نظر پزشکان غیر حرفه ای مورد استفاده قرار دهید و یا بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنید احتمال بروز عوارض ایمپلنت برای شما وجود خواهد داشت. مهمترین عوارضی که در این شرایط ممکن است به وجود آیند عبارتند از:

  • بروز عفونت در دهان و لثه
  • ایجاد خونریزی در لثه
  • محکم نشدن پایه ایمپلنت در لثه و فک
  • تغییر کردن رنگ روکش ایمپلنت

چنانچه ترمیم دندان را نزد بهترین متخصصین انجام دهید و از ایمپلنت به خوبی مراقبت کنید از همه این عوارض در امان خواهید بود.

دوره نقاهت ایمپلنت کره ای چه قدر است؟

از آنجایی که ایمپلنت فوری تحت جراحی فک و لثه در دهان قرار می گیرد پس از آن باید دوره نقاهت طی شود. دوره نقاهت ایمپلنت بر اساس روشی که برای جراحی انتخاب می شود متفاوت است. به صورت کلی به مدت زمانی در حدود یک هفته زمان لازم است تا جراحت های ایجاد شده در لثه برای ایمپلنت بهبود یابند. اما چنانچه از روش دیجیتالی برای ترمیم دندان استفاده شود میزان جراحت های لثه بسیار کمتر خواهند بود و از این رو دوره نقاهت بعد از آن نیز کمتر خواهد بود.

علاوه بر آن باید اشاره کنیم که اگر برای بیمار از روکش موقت استفاده شود دوره نقاهت و شرایط بیمار بسیار آسان تر می شود؛ اما اگر روکش موقت استفاده نشود، بیمار باید به مدت 3 الی 6 ماه منتظر بماند تا روکش های دائمی برای او ساخته شوند و مراحل ایمپلنت برای او پایان یابد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
تماس با ما
درخواست مشاوره
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آنچه می‌خوانید! ...