ایمپلنت اشترومن

ایمپلنت اشترومن سوئیس

آنچه می‌خوانید! ...

در رابطه با ایمپلنت اشترومن سوئیسی چه می دانید؟ دلیل انتخاب ایمپلنت اشترومن چیست؟  آیا می خواهید با ویژگی های این نوع ایمپلنت آشنا شوید؟ ایمپلنت برای چه کسانی مناسب است؟ با ما تا انتهای این مطلب در مجموعه ” پدیدار ” به این منظور همراه بمانید.

ایمپلنت یکی از بهترین روش هایی است که برای ترمیم دندان مورد استفاده قرار می گیرد و از مزیت های زیادی برخوردار است؛ به صورت کلی ایمپلنت از سه جزو مختلف تشکیل می شود که اجزای تشکیل دهنده آن عبارتند از: پایه ایمپلنت، روکش ایمپلنت و اباتمنت یا چسب ایمپلنت.

پایه ایمپلنت اولین بخش آن است که در فک قرار می گیرد و با استخوان فک پیوند برقرار می کند. پس از آن روکش ایمپلنت به واسطه اباتمنت در دهان قرار داده می شود و بر روی پایه محکم می شود.

قطعات و اجزای تشکیل دهنده ایمپلنت به واسطه کشورهای مختلفی در جهان با برندهای گوناگون تولید می شوند که سوئیس یکی از بهترین کشورهای فعال در این زمینه است و ایمپلنت های تولید شده توسط آن از جایگاه جهانی بسیار خوبی برخوردار هستند.

ایمپلنت اشترومن سوئیسی یکی از انواع برندهای ایمپلنت ساخته شده توسط سوئیس است که در ادامه به بررسی آن از زوایای مختلف می پردازیم.

ایمپلنت اشترومن

ایمپلنت اشترومن سوئیسی از بهترین و معروف ترین برندهای ایمپلنت است که در سوئیس ساخته می شود؛ به گونه ای که بیش از 100 کشور در دنیا از این برند ایمپلنت استفاده می کنند و متقاضیان آن در ایران نیز قادر به استفاده از این برند هستند.

مراحل ساخت و تولید این نوع ایمپلنت از سال 1954 در سوئیس آغاز شد و از تکنولوژی های مدرن و پیش رفته برای ساخت آن بهره گرفته شده است. به جرات می توان گفت که ایمپلنت سوئیسی اشترومن با برندهای آمریکایی که جایگاه اول جهانی را به خود اختصاص می دهند برابری و رقابت می کند.

انواع ایمپلنت اشترومن سوئیس

ایمپلنت اشترومن سوئیسی دارای انواع مختلفی است و آن را در سه گروه متفاوت از قبیل زیر طبقه بندی می کنند:

ایمپلنت روکسالید

ایمپلنت دندان اشترومن روکسالید به عنوان یکی از ایمپلنت های فلزی اشترومن شناخته می شود که به صورت ترکیبی از 85 درصد تیتانیوم و 15 درصد زیرکونیوم ساخته شده است.

به کار بردن زیرکونیوم و تیتانیوم در ساخت این نوع ایمپلنت موجب شده است تا این نوع ایمپلنت اشترومن از مقاومت و استحکام بیشتری در مقایسه با انواع دیگر برخوردار باشد.

لازم به توضیح است که ایمپلنت اشترومن روکسالید هیچ عوارضی برای انسان ایجاد نمی کند و در مقایسه با انواع دیگر ایمپلنت کمی ظریف تر است. به همین دلیل در صورت استفاده از این نوع ایمپلنت سرعت بهبودی استخوان ها بیشتر است.

ایمپلنت تیتانیومی

ایمپلنت دندان اشترومن تیتانیومی در مقایسه با انواع دیگر از مقاومت و استحکام کمتری برخوردار هستند و از این نظر نمی توانند با ایمپلنت های روکسالید رقابت کنند؛ اما با این وجود باز هم میزان استحکام و دوام آنها مناسب است و میتوان به عنوان یک گزینه مناسب برای ترمیم دندان به آنها نگاه کرد.

در رابطه با ایمپلنت های تیتانیومی اشترومن باید به قیمت مناسب آنها نیز اشاره داشته باشیم؛ زیرا این نوع ایمپلنت در مقایسه با انواع روکسالیدی ارزان قیمت تر هستند و با صرف هزینه کمتر میتوان از آنها برای ترمیم دندان بهره برد.

ایمپلنت  اکتیو

ایمپلنت اشترومن اکتیو یکی از بهترین گزینه ها برای کاشت دندان کسانی است که می خواهند با سرعت بالا و در مدت زمان کوتاه دندان های خود را ترمیم کنند. تمامی مراحل ترمیم دندان با این نوع ایمپلنت به مدت 10 الی 15 روز طول می کشد که مدت زمان بسیار مناسبی در مقایسه با انواع دیگر ایمپلنت است.

ایمپلنت اکتیو در داخل آب قرار داده می شود و به کمک آب اکتیو می ماند؛ به همین دلیل آن را به عنوان یک ایمپلنت آب دوست نیز معرفی می کنند که دوره بهبودی پس از کاشت در آن بسیار کوتاه است.

مراحل کاشت ایمپلنت اشترومن

برای ترمیم دندان با ایمپلنت سوئیسی باید مراحل زیادی طی شوند. به صورت کلی بدین منظور لازم است که بیمار ابتدا به پزشک مورد نظر خود مراجعه کند و تحت بررسی پزشک قرار بگیرد.

پس از آن متخصص ایمپلنت وضعیت دهان بیمار را بررسی می کند و در صورت نیاز دندان های اضافی و خراب را از دهان خارج می کند تا جا برای ایمپلنت باز شود. سپس از دندان و دهان قالب گیری می شود تا مطابق با سایز آنها ساخت قطعات ایمپلنت انجام شود.

در ادامه دندانپزشک پایه ایمپلنت را طی مراحل خاص در لثه نصب می کند و زمانی که لثه ها بهبود یافتند و شرایط بیمار مساعد شد، روکش ایمپلنت بر روی پایه نصب می شود و مراحل ایمپلنت پایان می یابد.

با انجام شدن این مراحل بیمار وارد دوره نقاهت می شود و باید مراقبت های بعد از ایمپلنت را برای همیشه رعایت کند تا ایمپلنت های دندانی دچار آسیب نشوند و سالم بمانند.

ایمپلنت اشترومن

روکش ایمپلنت Straumann

روکش ایمپلنت یکی از اصلی ترین بخش های تشکیل دهنده آن است. زیرا زمانی که روکش در دهان قرار می گیرد سایر اجزای تشکیل دهنده ایمپلنت دیده نمی شوند و همگی آنها زیر روکش ایمپلنت قرار می گیرند. به عبارت دیگر میتوان گفت که روکش ایمپلنت ظاهری شبیه به تاج دندان دارد و جلوه زیبا و طبیعی در دهان به وجود می آورد.

روکش ایمپلنت اشترومن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و متقاضیان میتوانند رنگ آن را مطابق با رنگ دندان های طبیعی خود و یا رنگ روشن و سفیدتر انتخاب کنند و بدین شکل به زیبایی دندان ها و طرح لبخند خود بیفزایند.

روکش ایمپلنت اشترومن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و در مقابل عواملی که موجب رنگ گرفتن دندان می شوند مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد؛ به همین دلیل میتوان آن را برای افرادی که به استعمال دخانیات می پردازند نیز گزینه مناسبی در نظر گرفت.

طول عمر ایمپلنت اشترومن

ایمپلنت اشترومن سوئیسی از طول عمر و دوام بسیار بالایی برخوردار است که همین موضوع موجب شده تا توجه مردم در سراسر دنیا به سمت آن جلب شود. این نوع ایمپلنت می تواند به مدت 20 سال و یا حتی بیشتر از آن نیز دوام و ماندگاری داشته باشد.

اما توجه داشته باشید که رعایت مراقبت های بعد از ایمپلنت میتواند موجب افزایش یا کاهش طول عمر و دوام ایمپلنت اشترومن سوئیسی شود.

مزایا و معایب ایمپلنت اشترومن

ایمپلنت اشترومن از مزیت های زیادی برخوردار است اما در کنار آن معایبی نیز وجود دارند که مورد توجه قرار می گیرند. اصلی ترین مزایا و معایب ایمپلنت اشترومن را میتوان مواردی از قبیل زیر در نظر گرفت:

  • برخوردار بودن از دوام و ماندگاری بسیار بالا
  • امکان استفاده از آن تا پایان عمر
  • افزایش زیبایی دندان ها
  • اصلاح طرح لبخند
  • عدم ایجاد عوارض در دهان
  • برخوردار بودن از انواع مختلف
  • برخوردار بودن از استحکام مناسب و کافی
  • عدم بروز مشکل برای بدن بیمار
  • برخوردار بودن از سرعت بالا در جوش خوردن با فک
  • و…

در کنار مزایای ذکر شده در فوق تنها معایب ایمپلنت اشترومن را میتوان هزینه بالای آن در نظر گرفت. زیرا این نوع ایمپلنت گران قیمت است و برای استفاده از آن باید هزینه زیادی در نظر گرفته شود.

قیمت ایمپلنت Straumann

قیمت ایمپلنت اشترومن همانطور که اشاره کردیم بالا است و آن را در گروه ایمپلنت های گران قیمت درجه بندی می کنند. اما از سوی دیگر باید آگاه باشید که عوامل و مسائلی در قیمت این نوع ایمپلنت مؤثر هستند و موجب کاهش یا افزایش هزینه آن می شوند که این عوامل از قبیل زیر شناخته می شوند:

  • نوع ایمپلنت اشترومن
  • تعداد دندان هایی که هر کسی به ترمیم آنها نیاز دارد
  • تجهیزاتی که برای ترمیم دندان با ایمپلنت سوئیسی به کار می روند
  • روش جراحی برای قرار دادن ایمپلنت در فک
  • نحوه نصب روکش بر روی پایه ایمپلنت
  • دندانپزشک معالج و دستمزد او
  • شهر و استان محل درمان
  • استفاده از چسب یا اباتمنت برای نصب ایمپلنت در دهان
  • استفاده از روش ایمپلنت دیجیتالی یا معمولی برای ترمیم دندان ها
  • و…

سوالات متداول

ایمپلنت اشترومن سوئیسی برای چه کسانی مناسب است؟

ایمپلنت دندان اشترومن را میتوان برای کسانی مناسب در نظر گرفت که از شرایط ذکر شده در زیر برخوردار باشند:

  • افرادی که به دنبال ایمپلنت با دوام و مستحکم هستند
  • کسانی که به زیبایی دندان های خود اهمیت می دهند
  • افرادی که قصد اصلاح طرح لبخند را دارند
  • کسانی که در سنین جوانی قرار گرفته اند
  • افرادی که پزشک استفاده از ایمپلنت دندان اشترومن را به آنها تجویز کرده
  • کسانی که از عهده هزینه ایمپلنت اشترومن بر می آیند
  • و…

آیا هزینه ایمپلنت اشترومن سوئیسی با بیمه قابل پرداخت است؟

در سال های اخیر از سوی برخی از شرکت های بیمه این امکان به وجود آمده است که بیماران بتوانند هزینه ایمپلنت را کاهش دهند و تا سقف مشخصی از هزینه های ترمیم دندان خود با ایمپلنت را به واسطه بیمه پرداخت کنند.

برای این دسته از افراد که تحت پوشش چنین بیمه های درمانی باشند این امکان وجود دارد که از بیمه بتوان استفاده کرد و مقداری از هزینه های ترمیم دندان را کاهش داد. در این خصوص و برای کسب اطلاعات بیشتر باید از شرکت بیمه خود و یا پزشک معالج راهنمایی دریافت کنید.

ایمپلنت اشترومن سوئیسی بهتر است یا ایمپلنت کره ای؟

کشورهای مختلفی در جهان در زمینه تولید ایمپلنت فعالیت می کنند که سوئیس و کره دو مورد از آنها محسوب می شوند. کیفیت و دوام ایمپلنت های سوئیسی را نمی توان با ایمپلنت های کره ای مقایسه کرد زیرا ایمپلنت های کره ای از نظر میزان دوام و ماندگاری در رده پایین تری نسبت به ایمپلنت های سوئیسی قرار می گیرند و کیفیت پایین تری دارند.

به عبارت دیگر ایمپلنت های کره ای در رده سوم جهانی از نظر کیفیت و دوام ایمپلنت قرار داده می شوند در حالی که ایمپلنت های سوئیسی در رده دوم جهانی قرار دارند و با ایمپلنت های آمریکایی رقابت می کنند.

بنابراین ایمپلنت اشترومن سوئیسی در مقایسه با ایمپلنت کره ای گزینه بسیار مناسب تری خواهد بود.

رابطه ایمپلنت اشترومن سوئیسی و تورم در ایران چیست؟

همانگونه که می دانید کشور ما تحت فشارهای اقتصادی و تحریم های زیادی قرار گرفته است که این موضوع موجب ایجاد تورم در کشور می شود. از سوی دیگر نرخ ارز و دلار هر روز در حال افزایش است و هر چه قدر که قیمت ارز و دلار بالاتر می رود، هزینه ایمپلنت سوئیسی نیز بیشتر می شود.

زیرا ایمپلنت اشترومن به صورت وارداتی در کشور تهیه می شود و هر چه قدر که تورم و نرخ ارز و دلار بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش می یابد.

دسترسی و خرید ایمپلنت اشترومن در ایران

کسانی که قصد خرید ایمپلنت اشترومن را داشته باشند از طریق نمایندگی های مجاز آن در کشور میتوانند این نوع ایمپلنت را خریداری کنند. با یک جست و جوی ساده اینترنتی می توانید لیستی از نمایندگی های مجاز و قانونی این برند ایمپلنت در کشور پیدا کنید و برای خرید ایمپلنت به آنها مراجعه نمایید.

تفاوت ایمپلنت Straumann سوئیسی و TRI

برند ایمپلنت تی آر آی یکی از برندهای سوئیسی ایمپلنت است که معمولاً به بررسی تفاوت های آن با ایمپلنت اشترومن پرداخته می شود. در این خصوص باید بگوییم که ایمپلنت اشترومن دارای تأییدیه های FDA، IMED  و CE است که این تاییدیه ها بین المللی هستند و نشان دهنده میزان کیفیت و استحکام و ماندگاری این نوع ایمپلنت می باشند.

اما لازم به ذکر است که برند تی آر آی هیچ یک از این تأییدیه های بین المللی را ندارد و این تأییدیه ها به آن اختصاص داده نشده است. بنابراین برند TRI در مقایسه با اشترومن از کیفیت و دوام کمتری برخوردار است و یک گزینه ارزان قیمت تر محسوب می شود.

قیمت ایمپلنت اشترومن سوئیسی در سال 1403

با توجه به آنکه بهترین ایمپلنت سوئیسی تحت تأثیر تورم و نرخ ارز و دلار قرار می گیرد باید آگاه باشید که قیمت آن در سال 1403 در مقایسه با سال 1402 بیشتر است و برای استفاده از آن در سال جدید باید هزینه بالاتری پرداخت کنید.

علاوه بر آن آگاه باشید که قیمت این نوع ایمپلنت با گذشت زمان و به مرور بیشتر می شود؛ پس هر چه زودتر از آن برای ترمیم دندان های خود استفاده کنید تا هزینه کمتری در این راستا بپردازید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
تماس با ما
درخواست مشاوره
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آنچه می‌خوانید! ...